سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 37228
کل یادداشتها ها : 37
خبر مایه


در راستای غنی تر شدن ساعات درس تربیت بدنی مدارس مخصوصا مقطع ابتدایی طرحی برای اجرای هرچه بهتر زنگ ورزش مدارس با استفاده از بازی های بومی محلی استان خراسان جنوبی ارائه می نماییم که در ذیل به توضیح آن ها می پردازیم :

1- بهتر است در هر جلسه یک یا دو بازی انجام شود و از ارائه ی بازی های زیاد در یک جلسه خودداری گردد

2- در این نوع بازی ها می توان با ایحاد تغییراتی در انگیزه و هیجان ، تمایل دانش آموزان به بازی و فعالیت را بیشتر نمود .

3- می توان از پیشنهادات دانش آموزان در مورد بازی ها و تغییرات احتمالی در آن ها بهره گرفت که حتی منجر به ایجاد بازی جدید و خلاقیت آنان خواهد گردید .

4- بازی ها براساس گروه های سنی مختلف ارائه شده و در صورت نیاز می توان با تبدیل برخی موارد از آن برای گروه های سنی دیگر نیز استفاده نمود .

5- از این نوع بازی ها می توان در جشن ها و در مراسم خاص در مدرسه استفاده نمود .

6-برای ترتیب بازی ها می توانید از فهرست موضوعی که پیوست می باشد استفاده نمایید . در این فهرست برای هر پایه برنامه 25 جلسه ای در نظرگرفته شده اما چنانچه جلسات آموزشی درس تربیت بدنی بیش از آن باشد می توان بعضی از بازی ها را در جلسات دیگر تکرار نمود .

7- بعضی از بازی ها را می توان در زمان هایی که شرایط جوی مناسب نیست و بارندگی است در داخل کلاس یا سالن اجتماعات مدرسه اجرا نمود .

8- پیشنهاد می شود فرصت هایی نیز به دانش آموزان داده شود تا آن ها نیز با طراحی بازی جدید یا تحقیق درباره ی بازی های بومی محلی خودشان ، بتوانند در بعضی از جلسات به اجرای بازی ها بپردازند .






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ