سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 37151
کل یادداشتها ها : 37
خبر مایه


توپش رو بگیر

تعداد بازی کنان: نامحدود

وسایل لازم: توپ به تعداد حداقل 8 عدد و یک سبد

فواید بازی: تقویت چابکی و سرعت عمل در حمل اجسام گرد

نحوه بازی:

این بازی هیجان انگیز که بچه ها عاشق آن هستند حالت مسابقه دارد.و برای هر مقطع سنی مناسب است.

بازی کنان به نوبت دو به دو با هم مسابقه می دهند. و برای هیجان انگیز تر شدن می توان پس از اتمام سری اول بازی دوباره برنده ها دو به دو با هم مسابقه بدهند تا در انتها یک برنده ی نهایی مشخص شود.

نحوه ی مسابقه به این ترتیب می باشد که توپ ها را داخل سبد ریخته و هر بازی کن با فاصله ای برابر با سبد در جایگاه خود می ایستد. با سوت مربی یا داور به سمت توپ ها می روند و هر تعداد توپی که می توانند برداشته و به جایگاه خود می برند و هنگامی که توپ های داخل سبد تمام شد هر کدام از آن ها توپ های طرف مقابل را برداشته و به جایگاه خود می برد. و این کار تا زمانی که مربی تعیین کرده ادامه می یابد. با سوت پایان بازیکنان می ایستند و بچه ها تعداد توپ های هریک را می شمرند و بازیکنی که توپ های بیشتری را جمع کرده برنده است.


  

چشم بسته بگو کی هستم!

تعداد بازی کنان: نامحدود

وسایل لازم: یک دستمال یا شال برای بستن چشم

فواید بازی: تقویت حس لامسه

نحوه بازی:

در این بازی ساده و جذاب مربی یکی از دانش آموزان را پای تخته فرا می خواند. سپس چشم های او را با دستمال مبندد. از یکی از دانش آموزان با اشاره می خواهد که بیاید و روبروی این دانش آموز بایستد. از این لحظه به بعد دانش آموزی که چشمش را بسته ایم باید شروع به لمس اندام، لباس ها، کفش ها و موهای دانش آموزی که روبرویش ایستاده است بنماید و پس از یکی دو دقیقه حدس خود را بگوید. اگر درست بگوید باز هم میتواند برای حدس بعدی همانجا بماند و اگر اشتباه بگوید جای دو دانش آموز با یکدیگر عوض می شود. مربی نام دانش آموزانی را که تعداد حدس های صحیحشان زیاد باشد را پای تخته می نویسد و در پایان برنده را بسته به تعداد حدس ها مشخص می کند.

نکته: این بازی نیاز به سکوت بچه ها دارد و باید به آنها آموزش داد که اگر با هم گفتگو کنند بازی زیبایی خود را از دست خواهد داد و بازیکنی که در حال حدس زدن میباشد راحت تر آنها را شناسایی میکند.


  

بل گرفتن و جا عوض کردن

وسایل مورد نیاز: یک عدد توپ پلاستیکی یا والیبال

تعداد بازیکنان: نا محدود ( به گروه های 3 یا 4 نفری تقسیم میشوند )

فواید بازی: تسلط بر توپ ـ چابکی ـ دقت

نحوه بازی:

مربی روی زمین با گچ دایره هایی به قطر 5/1 تا 2 متر با فواصل 2 تا 4 متر از هم می کشد. ( یک دایره کمتر از تعداد گروه ها ). سپس همه ی گروه ها جز گروه وسط به داخل دایره ها رفته و مستقر می شوند. اعضا حق خارج شدن از دایره را ندارند. سپس مربی توپ را در اختیار یکی از گروه ها قرار داده و بازی آغاز می شود.

با فرمان مربی اعضای گروه های داخل دایره توپ را به گروه های دیگر پرتاب می کنند و گروه وسط سعی در بل گرفتن از آنها می نمایند. چنانچه اعضای گروه وسط از هر گروهی بل بگیرند جای دو گروه با هم عوض شده و بازی به همین شکل ادامه می یابد.

نکته: چنانچه توپ پس از پرتاب توسط گروهی به زمین بیفتد یا از دستشان رها شود به منزله گرفته شدن محسوب شده و جای دو گروه تعویض می شود. همچنین است خارج شدن اعضای گروه ها از دایره.

خوبی این بازی در این است که برنده یا بازنده خاصی نداشته و هیچ یک از بازیکنان از بازی اخراج نمی شوند. زیرا اصولا اخراج شدن از بازی و کنار گذاشته شدن برای دانش آموزان ناخوشایند می باشد.


  

میوه بازی

تعداد بازیکنان: نامحدود

وسایل لازم: بدون وسیله

فواید بازی: تقویت دقت و سرعت عمل

نحوه بازی:

در این بازی که بسیار جذاب و خنده آور می باشد بازیکنان به گروه های 3 یا 4 یا 5 نفری تقسیم شده و هر گروه اسم یک میوه را برای خود انتخاب می کند. سپس مربی با شروع بازی اسم هر گروه را صدا میزند اعضای آن گروه باید یکبار بلند شده و دوباره سر جای خود بنشینند.

کسانی که نام میوه گروهشان برده شد و بلند نشدند سوخته و از بازی اخراج می شوند. همچنین کسانی که اشتباها به جای گروه دیگر از جای خود بلند شوند. آنقدر بازی ادامه پیدا میکند تا یکنفر باقی مانده و باعث برنده شدن گروهش می شود.

نکته: مربی برای هیجان انگیزتر شدن بازی و همچنین خنده دار تر شدن و شادی بچه ها می تواند از واژه هایی شبیه به نام گروه ها استفاده کرده و آنان را به اشتباه بیندازد. به عنوان مثال بجای سیب بگوید بیب یا بجای گلابی بگوید قلابی، بجای انجیر بگوید زنجیر ، بجای انبه بگوید پنبه و ... همچنین سرعت بازی را بالا ببرد.

این بازی بسته به خلاقیت مربی اگر مهیج انجام شود بسیار محبوب بچه ها بوده و از آن استقبال میکنند. به دلیل خنده و شادی که در خلال بازی وجود دارد.


  

کانگورو ( امدادی )

وسایل مورد نیاز: یک توپ پلاستیکی یا هندبال

رده سنی: کلاس سوم تا پنجم 

تعداد بازیکنان: نامحدود ( به دو یا چند تیم تقسیم می شوند. )

فواید بازی: چابکی - کنترل بدن - حس همکاری

نحوه بازی:

بازیکنان هر تیم به شکل پشت سرهم ( ستونی ) مستقر خواهند شد. نفرات اول توپ را بین دو زانوی خود ( کوچکترها بین رانهای خود ) قرار می دهند و با فرمان رو مربی به صورت پرش جفتپا طوریکه توپ از بین پای آنان نیفتد شروع به حرکت نموده و به سمت علامت مخصوص تیم خود رفته و پس از دور زدن به دور آن به سمت تیم برگشته و توپ را به نفر بعد تحویل داده و خود به انتهای صف میروند.

نکته: چنانچه توپ از بین پای هر بازیکن رها شود باید توپ را دوباره برداشته و از همان نقطه افتادن توپ به حرکت ادامه دهد.

در انتها نیز هر تیم که تمامی اعضای آن وظیفه خود را زودتر به پایان برسانند برنده بازی خواهد بود.


  

چشم بسته بگو کی بود زد

تعداد بازیکنان: نامحدود

وسایل لازم: بدون وسیله

فواید بازی: تقویت دقت در حواس لامسه و شنوایی

نحوه بازی:

ابتدا تعداد 4 الی 6 دانش آموز به انتخاب مربی از بقیه جدا شده و جلوی تخته می ایستند. باقی دانش آموزان سرها را رو میز گذاشته  چشم ها را بسته و یک دست را به دور سر حلقه کرده تا مانع دید شود و دست دیگر را به حالت اجازه بالا می آورند. سپس دانش آموزانی که جلوی تخته ایستاده اند آرام و بی صدا هرکدام انگشت یکی از آنان را لمس کرده و به جای خود بازمیگردند. هر دانش آموزی که دستش لمس می شود انگشت خود را بسته و دستش را مشت می کند تا کس دیگری اشتباها دوباره انشگت او را لمس نکند.

در انتها مربی می گوید سرها بالا و آن چند دانش آموز می ایستند و باید بگویند که چه کسی انگشت آنان را لمس کرده است. چنانچه درست گفتند جایشان با شخص لمس کننده عوض می شود و در صورت اشتباه سرجای خود مینشیند.

بازی به همین شکل ادامه می یابد و بازیکن اخراجی نیز نخواهد داشت.

نکته: مربی به عنوان داور باید سعی کند همه دانش آموزان در بازی شرکت کرده و تقلبی صورت نگیرد. این بازی نیز مورد استقبال زیاد دانش آموزان می باشد.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ